• Zwroty i reklamacje

Reklamacje i zwroty

§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
1. Reklamacja z tytułu gwarancji.

1.1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję (producenta/sprzedawcy)
obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
1.2. okres gwarancji dla Produktów wynosi 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia
Produktu do Klienta,
1.3. dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód
zakupu,
1.4. dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat towarów objętych gwarancją, dane
dotyczące okresu trwania i warunków gwarancji, a także uprawnień przysługujących Klientowi
z tytułu gwarancji - zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona na
stronie Sklepu,
1.5. gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 10
Regulaminu, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w ustawie o
prawach konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz podmiotowi, o którym mowa w
§ 10 z mocy prawa.
2. Reklamacja.
2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Produktu z umową,
są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
2.2. podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o
którym mowa w § 9, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r.,
2.3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili
dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
2.4. zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania
można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@hurtownia.proman-czapki.pl lub pisemnie na adres: ul. Warchałowskiego 75, 30-399
Kraków
2.5. w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i
przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
2.6. dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o
którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a
Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
2.7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od momentu jej otrzymania,
2.8. w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w
§ 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest
jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
2.9. Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez
Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w
określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w
przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił
doprowadzenia towaru do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z
umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności
z umową),
2.10. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem,
o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
pokrywa koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu,
a) pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu,
b) obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru
zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub
podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14
dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o
którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny,
c) w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o
którym mowa w § 10 – zwraca im cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia
otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od
umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest
niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
2.11. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku
np. wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub
podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub
przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później
niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres:
ul. Warchałowskiego 75, 30-399 Kraków
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie
poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania
prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10
Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki
mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu
wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie
zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem
pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od
momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy
Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub
podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży,
zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu,
może odstąpić od umowy, liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§ 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w
posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części
9.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od
objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
9.4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub
podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
10.1 w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10.4 o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
10.5 w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki
termin przydatności do użycia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w
przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle
określonym.